Manipulišu čak i psima (o mačkama da i ne govorimo)!

Napravljena je reklama koju može da čuje samo čovekov najbolji prijatelj. Proizvođači pseće hrane su u jednominutni klip ubacili zviždanje, lavež i zvonjavu zvona na frekvenciji koju ljudi uopšte ne čuju, ali koja neodoljivo privlači pse.

Čak i najvećem ljubitelju pasa će ovako nešto definitivno presesti. Televizijska reklama za pseću hranu sa zvukom koji čuju jedino psi, emitovana je u prvi put u Velikoj Britaniji. Njeni tvorci se nadaju da će pred TV ekrane privući pse koji će glasnim lajanjem – što bi bila adekvatna reakcija na zvuke koje smo oni čuju – naterati svoje vlasnike da obrate pažnju na proizvod koji se reklamira.

Kompanija “Bejkers” koja proizvodi pseću hranu, testirala je reklamu na dvanaest pasa koji su se zabavljali otimajući jedni drugima igračke. Čim je reklama puštena, svi psi su prestali da se igraju, naćulili uši i zalajali, a nekolicina je prišla televizoru ne bi li otkrili izvor zvuka.

Jednominutna reklama u koju su umontirani zvuci pseće zviždaljke, lajanja i zvonjave zvona na frekvenci nečujnoj za ljude verovatno će privući pažnju životinja, ali će njihova reakcija naterati vlasnike pasa da na daljinskom upravljaču pritisnu dugme za isključivanje tona.

Zara Boland, stručnjak za životinje kompanije Bejkers kaže: „Većina ljudi ne može da čuje visokofrekventne tonove. Ali psi imaju dvostruko osetljiviji sluh od ljudi i mogu da ih čuju. Naši stručnjaci su napravili reklamu u koju su umontirali visokofrekventne zvuke koje samo psi mogu da čuju.“

Ista reklama se i ranije prikazivala sa normalnim saundtrakom, ali je tek sada originalu dodata mešavina zvukova visokih frekvenci. To je parodija na kultni film iz 1969. godine “Italijanski posao”, gde gangsterska banda pasa presreće i pljačka kombi pub pseće hrane Bejkers. Tokom napada, kombi sklizne preko ivice provalije, zadnja vrata se otvore, a majušni jorkširski terijer pomoću konopca uspeva da izvuče pseću hranu. Novoj verziji ove reklame dodati su zvuci na frekvenci od 18.000 herca.

To nije i prva reklama koja koristi takvu vrstu beskrupuloznog uslovljavanja i manipulacije. Kompanija “Nestle “ je u Austriji lansirala sličnu reklamu za pseću hranu “Beneful”. Mark Zeki, brend menadžer Bejkersa ima opravdanje za ovakav postupak: „Nadamo se da ćemo pomoću tih specijalnih zvukova pružiti zadovoljstvo i psima i njihovim vlasnicima.“

Teško mu je poverovati…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *