
Kolektivno ludilo ili nešto drugo – zloglasni Popobava je, prema pisanju zanzibarske štampe, ponovo napao i izazvao novi talas panike na ostrvima preko puta tanzanijske obale.
Stvorenje je opisano kao kiklopski patuljak sa ušima i krilima slepog miša i oštrim kandžama. Ima veoma pogan običaj da sodomizuje muškarce dok mirno spavaju u sopstvenim krevetima. Prisustvo ovog nevidljivog demona se često može ustanoviti samo po oštrom smradu ili po oblačku dima. Ponekad je Popobava vidljiv svima osim prestrašenoj žrtvi. Veruje se da on poprima ljudsko obličje danju, ali da ima šiljate prste. Kada se pozabavi, Popobava obično naredi žrtvi da svima ispriča šta mu se dogodilo ili će mu ponovo doći.
Ime Popobava je kovanica nastala od reči „slepi miš“ i „krila“ na svahili jeziku. Prvi slučajevi napada su zabeleženi na ostrvu Pemba 1972. Još više slučajeva je prijavljeno tokom 80-tih godina, pa zatim 1995, 2000. i 2001. Napadi kao da se poklapaju sa političim stresom kakav su, na primer, izbori. Napad iz 1972. usledio je posle ubistva predsednika Zanzibara. Zanimljivo je ipak da se noviji napadi ne mogu vezati ni za kakave političke trzavice.

Lekari u zanzibarskim bolnicama su lečili veliki broj slomljenih rebara, nagnječenja i drugih povreda koje se pripisuju napadu Popobave. Jednog mentalno obolelog čoveka su zamalo prebili na smrt kada je priznao da je upravo on grozomorni demon. Tokom perioda kada je Popobava terorisao ostrva, čitave porodice su često spavale napolju pred kućama, držeći se ruku pod ruku i pokušavajući da brojnošću obeshrabre napadača.
Mjaka Hamad, seljak pedestih godina i žrtva napada iz 1995, objavio je svoju nesreću medijima. „Mogao sam da ga osetim“, ispričao je Hamad. „Nešto me je pritiskalo. Nisam mogao ni da zamislim šta mi se to dešava. Čini vam se kao da vrištite bez glasa. Kao u snu. A onda sam pomislio da to mora biti Popobava koji je došao da mi učini nešto strašno, nešto seksualno. To je užasnije nego ono što čini ženama.“ Hamad je rekao da on ranije nije verovao u Popobavu i druge duhove i da je možda upravo to razlog što je napadnut. „Ja ne verujem u duhove i verovato me je zato napao. Možda napada svakoga ko ne veruje u njega.“
Džoe Nikl, istraživač u CSICOP (Komitet za naučno istraživanje paranormalnih tvrdnji) poredi afričkog Popobavu sa srednjovekovnim evropskim legendama o sakubusima (ženskim duhovima-demonima) i inkubusima (muški duhovi-demoni) koji seksualno zlostavljaju žrtve uvek noću i u njihovim krevetima. Na Njufaundlendu je poznat fenomen pod nazivom zagrljaj rugobe. Priča se da ružna starica ima običaj da noću seksualno zlostavlja tamošnje muškarce. Među brojnim sličnim pričama iz sveta o bizarnim entitetima, čini se da slične sklonosti imaju i vampiri, bezoblične crne grudve i vanzemaljci.
Skeptici tvrde da su sva ta iskustva rezultat hipnotičkih halucinacija tokom perioda takozvanih budnih snova. Paraliza, osećaj pritiskanja, lebdenja, susreti sa bićima sa drugih svetova – česte su karakteristike ovog fenomena.
Foto: Pixabay